در خدمت دین و مردم بودن بازنشستگی ندارد| زندگی طلاب باید با احساس مسؤولیت همراه باشد

تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 اسفند 1396 - ساعت : 12:04

کد مطلب: 45779 چاپ به اشتراگ گذاشتن

آیت الله طبرسی:

در خدمت دین و مردم بودن بازنشستگی ندارد| زندگی طلاب باید با احساس مسؤولیت همراه باشد

مازندشورا: آیت الله طبرسی با تأکید براین که طلاب باید بدانند که در خدمت دین و مردم بودن بازنشستگی ندارد، گفت: علما و بزرگان حوزه تا آخرین لحظه از عمر با برکت خود مشغول به تدریس علم دین و همچنین خدمت به مردم جامعه بودند و به آن افتخار می کردند.

مازندشورا: آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در درس اخلاق خود در مدرسه امام علی(ع) ساری با بیان این که علما و مراجع دینی خادمان واقعی دین هستند، گفت: یک طلبه اگر در پی الگو برای آینده خود است باید سیره عملی فقهای نامدار حوزه را برای خود ترسیم کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که طلبه ای که وارد حوزه می شود مسؤولیت مهمی به او واگذار می شود، گفت: نباید یک طلبه حوزه خود را دست کم بگیرد بلکه باید بداند ورود به فضای حوزه به معنای فاصله گرفتن و کنار گذاشتن برخی خصوصیات، ویژگی ها و رفتارهای عمومی و پایبند بودن به الزامات طلبگی است.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با بیان این که طلبه باید به آداب و شئون طلبگی پایبند باشد، خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از این آداب و اصول مانع از رشد معنوی، علمی و اخلاقی طلبه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که طلاب حوزه یک تکلیف شرعی بر عهده دارند، بیان داشت: جایگاه یک طلبه به عنوان مروج و مبلغ دین و معارف اسلامی در جامعه بسیار مهم تر و حساس تر از دیگر اقشار جامعه است.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که عنوان طلبگی در زبان بسیار آسان به نظر می رسد، اما یک طلبه مسیر دشورای را در پیش خواهد داشت، خاطرنشان کرد: طلبه ای که نیت الهی دارد و تنها برای خدمت به شریعت پا به عرصه حوزه گذاشته است نباید برخی ناملایمات جامعه موجب دلسردی او از ادامه مسیری علم آموزی در حوزه شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که امروز حفظ دین و تقویت معارف اسلامی در جامعه یکی از وظایف مهم طلاب است، خاطرنشان کرد: طلاب روزمرگی را کنار بگذارند و خوب درس بخوانند تا بتوانند مبانی دین را به درستی به جامعه منتقل کنند.

امام جمعه ساری با بیان این که یک طلبه باید بداند که تنها دانستن کافی نیست بلکه انتقال دادن این اندوخته های علمی نیز خود هنر می خواهد، تصریح کرد: طلاب باید در کنار آموختن علوم حوزوی، بیاموزند که چگونه این معارف دینی را به جامعه انتقال دهند.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران، بی انگیزگی و سردرگمی را یکی از مشکلات مهم طلاب حوزه دانست و با تأکید براین که یک طلبه برای رشد و تعالی در مسیری که قدم نهاده نیازمند انگیزه مناسب است، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی طلاب از انگیزه لازم برای تحصیل در حوزه برخوردار نیستند و این مسأله موجب سردرگمی آنها خواهد شد.

آیت الله طبرسی با بیان این که طلاب با انگیزه به دلیل هدف گذاری صحیح و برنامه ریزی مناسب، مسیر رشد و تعالی را با سرعت بیشتری طی می کنند، بیان داشت: چنین طلابی با قدرت و احساس مسؤولیت بیشتری به تحصیل علم می پردازند و به طور حتم آینده روشن تری خواهند داشت.

امام جمعه ساری با بیان این که خلوص نیت یکی از مهم ترین شروط و الزامات ورود یک طلبه به محیط حوزه است، خاطرنشان کرد: کسی که می خواهد به عنوان یک طلبه وارد حوزه شود باید همه امور خود را تنها برای رضای الهی تنظیم کند.

وی با بیان این که زندگی طلاب باید با احساس مسؤولیت همراه باشد، بیان داشت: طلبه باید با شناخت از جایگاهی که در آن قرار دارد برای خدمت به دین و جامعه همواره آمادگی داشته باشد.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که طلاب باید بدانند که در خدمت دین و مردم بودن بازنشستگی ندارد، خاطرنشان کرد: علما و بزرگان حوزه تا آخرین لحظه از عمر بابرکت خود مشغول به تدریس علم دین و همچنین خدمت به مردم جامعه بودند و به آن افتخار می کردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که رعایت زی طلبگی از سوی طلاب یک اصل مهم است، خاطرنشان کرد: طلاب باید در رفتار، اعمال و کردار خود مراقبت کنند چون برخی مسائل بی ارزش شأن و جایگاه روحانیت را پایین می آورد.

آیت الله طبرسی با بیان این که جلوه های ظاهری یک طلبه نباید به گونه ای باشد که موجب خدشه دار شدن شأن روحانیت شود، تصریح کرد: باید از هر عملی که منزلت اجتماعی طلاب و روحانیان را پایین می آورد به شدت پرهیز کرد.


منبع : رسا

برچسب ها : #در خدمت دین و مردم بودن بازنشستگی ندارد| زندگی طلاب باید با احساس مسؤولیت همراه باشد

لینک کوتاه مطلب :

نظر شما در مورد : در خدمت دین و مردم بودن بازنشستگی ندارد| زندگی طلاب باید با احساس مسؤولیت همراه باشد

*

*


X https://sport45.site/